Усе починається у дошкільному віці. Саме в дитинстві формується уявлення про довкілля, накопичуються знання та закладаються основні духовності моралі. Дитина дошкільного віку активно пізнає світ, жадібно вбирає усе, що відбувається навколо неї – дивується і радіє, замислюється і запитує. Завдання педагога – підтримати і розвинути дитячу потребу в активній діяльності.

Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу «Пролісок» с. Мліїв постійно працює над науково-методичною проблемою «Розвиток цілісної, життєво компетентної особистості в умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти». Навчально – виховна робота проводиться нетрадиційно, комплексно, засобами гри.

Сьогодні назріла потреба для вихователів, батьків глибоко вивчати українську етнопедагогіку, відновити народне виховання дітей з метою збереження нації, забезпечення духовної єдності поколінь.

То ж пріоритетним напрямком роботи ДНЗ «Пролісок»є «Національне виховання за С.Русовою», яка розглядала природу і дитину як одне ціле.

Прилучення дітей до українських національних традицій, звичаїв, культури, ознайомлення малюків, перш за все, з рідним краєм, домівкою, стежиною, яка веде до ставу, озера, квіткою, яка щодня зустрічає дитину на цій стежині, тобто з найближчим рідним довкіллям, а від нього вже до інших просторів України – першочергове завдання педагогічного колективу дошкільного закладу.

Педагогічний колектив дошкільної установи велику увагу приділяє роботі з дітьми в цьому напрямку.

Надбанням дошкільної установи є українська «Світлиця»,яка протягом років поновлювалася атрибутами, стародавніми знаряддями праці ,посудом, матеріалами для ознайомлення дошкільнят зі стародавніми ремеслами рідного краю, звичаями та традиціями українського народу. У світлиці оформлена постійно діюча виставка виробів з природного матеріалу, виконаних різними техніками: рогозоплетіння, витинанки, плетиво з початків кукурудзи, випалювання та вишивка.

Із захопленням малята відвідують світлицю, знайомляться з українськими національними традиціями, культурою ,стародавніми ремеслами та місцевими майстрами, які володіли ними. Тут дошкільнята набувають практичного досвіду під час ознайомлення з старовинним побутом, тут відбуваються зустрічі з місцевими умільцями чи просто малята приходять сюди щоб відчути себе частинкою минулого.

Окремою ланкою в роботі дошкільного закладу є взаємодія з родинами вихованців. Педагоги закладу постійно планують та проводять загальні та групові батьківські збори, консультації, лекції, надавали інформаційний матеріал на актуальні теми під час засідань клубу «Дошколярик», запрошували батьків до закладу на спільні заходи: цікаві і змістовні свята, розваги, вечорниці, зустрічі за круглим столом, систематично оновлюються рекомендаційні матеріали за всіма лініями розвитку, розміщені в інформаційних куточках. Робота з батьками охоплює коло питань з різноманітних тем: «Виховання людяності – проблема сучасності», «Раціональне харчування - запорука здоров’я», «Як навчити дитину говорити правильно і красиво», «Розвиваємо інтелектуальні здібності дитини», «До школи готуємо змалку», «Уроки безпеки». Участь у спільних святах, конкурсах, виставках закладу, відвідування днів відкритих дверей викликають зацікавленість батьків до організації навчально – виховного процесу, створюють довірливі взаємовідносини між родинами вихованців та педагогами.

Згідно з річного плану в кожній віковій групі проводяться батьківські збори на яких здійснюється навчально – педагогічне консультування на актуальні теми сьогодення.

Постійно ведеться робота по запровадженню різних форм охоплення дітей дошкільного віку.

Створено офіційний Інтернет-сайт закладу та групу ДНЗ «Пролісок» на сайті Однокласники, де батьки мають змогу постійно знайомитися з роботою дошкільного закладу, заходами та подіями , що тут відбуваються, розмістити коментарі, відгуки, пропозиції, дати оцінку роботи дошкільної установи.

У системі проводиться робота з питання наступності дошкільного закладу та школи, проводяться спільні педради та спільні виховні заходи з дитячими колективами: екскурсії в школу, музей, спільні свята, зустрічі вчителів з вихователями, дітьми та батьками дітей дошкільного віку, взаємо відвідування уроків вихователями дошкільної установи та занять вчителями школи.

Педагогами дошкільного закладу проводяться з дітьми бесіди про школу, майбутнє навчання, вивчається психологічна готовність дітей дошкільного віку до навчання в школі.

Адміністрацією та педагогічним колективом ДНЗ «Пролісок» створені належні умови для всебічного повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей в дошкільному закладі. Оформлення групових приміщень, кабінетів, залів, є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам.

Кожна група має свою назву:

Група раннього віку –«Колобок» ;

Молодшо – середня група – «Капітошки»;

Середньо – старша група – «Дзвіночки».

Наші юні артисти користуються заслуженою популярністю не тільки в стінах рідного закладу, а й серед мешканців села.

Новостворений танцювальний ансамбль під керівництвом хореографа Лисак Юлії Олександрівни виступали також на сцені районного будинку культури.

Навчально – виховний процес у групах ДНЗ забезпечений необхідним педагогічним обладнанням та дидактичним матеріалом відповідно до сучасних вимог. В кожній віковій групі розроблені картотеки дидактичних ігор по всіх розділах програми. Групові кімнати естетично оформлені з урахуванням вікових особливостей.

Для забезпечення потреби дітей гнучко, варіативно використовувати простір, почуватися володарями ігор та іграшок, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові, куточки самостійної художньої діяльності, куточки книги, природи, розвиваючих ігор, мовно – театральні, національні. Тематичні куточки оформлено і наповнено матеріалами, посібниками та іграшками так, щоб підказати дітям вид діяльності та способи дій, а у відповідних ігрових зонах – сюжет гри та способи його реалізації. При цьому враховано вимоги відповідності предметного середовища віковим особливостям вихованців ,що дозволяє задовольнити індивідуальні інтереси дітей ,зробити навчально – виховний процес диференційованим.

Облаштування простору кожної групової кімнати дає можливість вихованцям діяти як невеличкими підгрупами так і індивідуально. Групові кімнати діляться на ігрові зони за допомогою модулів: «Лікарня», «Аптека», «Магазин», «Перукарня», «Кухня», «Автосервіс».Підбір ігор та іграшок в різних вікових групах відповідає віку дітей.

Методична робота в ДНЗ «Пролісок» спрямована на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, розвиток творчого потенціалу кожного члену педагогічного колективу, а відтак – на досягнення позитивних результатів у вихованні, розвитку та навчанні дітей, оптимізації освітньо- виховного процесу.

Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, прогресивному педагогічному досвіді.

Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно – орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування в дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість та Концепції національно-патріотичного виховання дошкільників. Ці домінуючі ідеї викладені в річному плані роботи дошкільного навчального закладу на 2015 – 2016навчальний рік, обговорюються на педагогічних радах, методичних годинах, під час індивідуальних та групових консультацій, на основі пріоритетних завдань здійснюється корекція педагогічного стилю вихователів.

У ДНЗ створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів. Проводиться робота по виявленню, апробації та впровадження в практику перспективного педагогічного досвіду, інноваційних освітніх технологій. Тематика науково-методичної діяльності педагогів визначається самими педагогами з урахуванням потреб навчально – виховного процесу:

ПІБ педагога

Напрямок роботи

1

Корнієнко

Галина

Миколаївна

Розвиток пізнавальних інтересів дітей дошкільного віку під час дослідницько-пошукової роботи.

2

Гладка

Лідія

Іванівна

Розвиток сенсорних здібностей у дітей молодшого дошкільного віку.

3

Подупейко

Тетяна

Борисівна

Використання дидактичних ігор у навчанні дітей мовленнєвої культури

4

Пустовіт Світлана Володимирівна

Виховання та навчання дітей засобами народознавства.

5

Ридасова

Віра

Антонівна

Впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально - виховний процес

6

Сукомел

Наталія

Василівна

Формування національної свідомості дитини на основі гармонійного поєднання музично-театралізованої діяльності та фольклорного матеріалу

7

Гайдай

Наталя

Іванівна

Формування пізнавальної самостійності в конструктивній діяльності

У річному плані закладу сплановані заходи розвитку програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» та програми «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку.

Організація методичної роботи з педагогічними кадрами базується на глибокому аналізі роботи під час проведення освітньо – виховного процесу. Здійснення моніторингу якості освіти педагогічної майстерності педагогів стало реальним підґрунтям для втілення шляхів реалізації пріоритетних напрямків роботи ДНЗ і дозволяє вчасно корегувати і надавати методичну допомогу в розв’язанні певних освітніх проблем. Діагностування навчальних досягнень дітей здійснюється тричі на рік. Діагностування педагогів проводиться систематично за допомогою діагностичних карт та аналізу педагогічної діяльності педагогів. Систематично забезпечується участь педагогів у методичних об’єднаннях та семінарах-практикумах для педагогів дошкільних навчальних закладів згідно з планом відділу освіти. Належним чином забезпечується впровадження програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Осередком здійснення навчально – виховного процесу та роботи з педагогічними кадрами в дошкільному закладі є методичний кабінет, де створено належні умови для здійснення системного підходу до методичного забезпечення педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі, що відповідає сучасним вимогам та нормам.

Матеріали систематизовані за розділами програми, розроблені конспекти занять, сценарії свят, розваг, зразки планування , проведення тематичних тижнів, доповіді, підготовлені вихователями для виступів на педрадах , матеріали діагностичного обстеження знань та умінь дітей для здійснення індивідуального та диференційованого підходу до кожного вихованця. Тут накопичено та систематизовано дидактичний , наочний матеріал для організації навчально – виховного процесу згідно вікових особливостей дітей.

Методичний кабінет оснащено комп’ютером, ксероксом, принтером. Матеріали методичного кабінету ефективно використовуються педагогами під час навчально – виховного процесу.

Дошкільний навчальний заклад «Пролісок» працює за 10,5-годинним режимом роботи при п’ятиденному робочому тижні, повністю укомплектований педагогічними кадрами:

Завідувач -1

Вихователів – 5

Музичний керівник – 1

Повна вища – 2

Неповна вища – 5

Планомірно проводиться атестація педагогічних працівників з метою підвищення їх професійного рівня, плануються різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечують необхідний рівень знань ,умінь і навичок у досягненні мети. Постійно підвищують свій професійний рівень: вихователі (методоб´єднання для вихователів дошкільних груп), завідувач(районні семінари для керівників),музичний керівник (районні семінари для музичних керівників).

Слід відмітити, що педагоги закладу систематично беруть участь у різноманітних конкурсах, районних виставках, презентаціях передового педагогічного досвіду роботи.

Дошкільний заклад нагороджений Грамотою відділу освіти Городищенської райдержадміністрації, районної організації профспілки працівників освіти і науки України за зайняте друге місце в районному огляді конкурсів на кращу підготовку закладів освіти до нового навчального року.

Напрацьовані теоретичні та дидактичні матеріали ,впровадження в роботу педагогів інноваційних технологій не лише допомагає дітям в оволодінні знаннями але й розвиває особисті задатки, креативне мислення, що в цілому сприяє підвищенню рівня навчально – виховної роботи в закладі.

Докладено багато зусиль для оснащення інтер’єру дошкільної установи(виготовлені вихователями картини в техніці «Квілінг»), оновлення меблів в усіх вікових групах, кабінеті завідувача, поновленні ігрової бази новими модулями.

В дошкільній установі наявний спортивний зал для проведення ранкової гімнастики, фізкультурних занять, ігор, розваг та інших заходів спортивного характеру. Зал відповідно обладнаний та відремонтований до початку навчального року.

Також функціонує спортивний майданчик з різноманітним фізичним обладнанням: стінки для лазіння та метання в ціль, бігові доріжки, яма з піском для стрибків у довжину, футбольні ворота, щити з корзинами для баскетболу, волейбольна сітка, колода для ходьби, доріжка з перешкодами.

Тут дошкільнята систематично удосконалюють спортивні вміння та якості, змагаються, граються , відпочивають.

На належному рівні проводиться фізкультурно – оздоровча робота. У дошкільній установі проводиться повний обсяг форм фізичного виховання: ранкова гімнастика , гігієнічна гімнастика після сну ,фізкультурні хвилинки на заняттях, фізкультпаузи, пішохідні переходи . На заняттях з фізичної культури застосовуються елементи корегуючої гімнастики( килимки здоров’я, масажні килимки, ребристі дошки).

Протягом року здійснюється повний комплекс оздоровчо – загартовуючих заходів: загартування повітрям, водою. У дошкільній установі обладнано фітобар для проведення фітотерапії, аромотерапії. Малятам смакують чаї приготовлені з лікарськими рослинами, адже про здоров’я кожного малюка у дитячому садку піклується медична сестра Ткаченко Галина Миколаївна. Під її керівництвом добре налагоджена роз’яснювальна робота з дітьми та батьками з профілактики захворювання, постійно ведеться контроль за дотриманням вимог санітарії, режиму дня, режиму харчування. Медична сестра тісно співпрацює з місцевою лікарнею. Медичний кабінет забезпечений необхідними препаратами.

Під час прогулянок, екскурсій у природу малята самостійно відшукують та заготовляють лікарські рослини, плоди шипшини, калини.

На літній період дошкільну установу було переведено на режим літнього оздоровлення, яке проводилось згідно з планом. Було оздоровлено в дошкільному закладі дітей. Особлива увага під час літнього оздоровлення приділялася загартовуючим заходам, організації змістовного дозвілля дошкільників, забезпечення максимального перебування дітей на свіжому повітрі: проведення ранкового прийому дітей, ранкової гімнастики, занять, свят, розваг, організація ігрової та інших видів діяльності.

Проведення освітньої ,виховної фізкультурно – оздоровчої та спортивної роботи було організовано відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Про організацію фізкультурно – оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі в літній період».Особлива увага приділялася забезпеченню емоційного комфорту, захисту дітей від будь яких дій , які шкодять здоров’ю, здійсненню контролю за дотриманням раціонального режиму харчування , питного режиму.

Діти в достатній кількості отримували свіжі овочі, фрукти, ягоди, соки.

З метою охорони життя і здоров’я дітей педагогами закладу систематично проводиться роз’яснювальна робота з дітьми та їх батьками щодо дотримання правил поведінки у природному довкіллі, у транспорті, на вулицях та дорогах, під час ігор та розваг. Щоквартально плануються тижні безпеки під час яких проводяться різноманітні заходи , які допомагають сформувати у дітей навички безпечної поведінки в довкіллі.

Значна увага приділяється збереженню та зміцненню матеріальної бази, благоустрою території. Завдяки спонсорській допомозі батьків було здійснено поточний ремонт в усіх вікових групах дошкільного навчального закладу, частково замінені лампи на енергозберігаючі, для опалення дошкільної установи встановлено енергетичну установку на альтернативному паливі вартістю 116 000 грн. До 200 – річчя з дня народження Т.Г.Шевченка працівниками та вихованцями закладу висаджена вербова алея.

Кожна вікова група має свій ігровий майданчик. Майданчики просторі , оснащені різноманітним ігровим обладнанням. Тут є умови як для веселих захопливих ігор, так і для спокійних(малювання , настільні ігри, ігри з улюбленими іграшками).

Радує око і малечі і дорослих казковий куточок , де «І ставок , і млинок, і вишневий садок».Тут всіх вітає красень Лебідь, веселі Пінгвіни , а Царівна Жаба веде тиху розмову із Жуками – Сонечками. Біля криниці квітнуть мальви, а молоді верби низько схилили свої віти.

А на веселій квітковій галявині багряніють маки, синіють дзвіночки, всіх вітає усміхнене Сонечко, а кумедні Поросята заховались у барвінку.

Всі ці вироби виготовлені з любов’ю педагогами дошкільної установи з різних підручних матеріалів.

Цей казковий садочок очолює завідувач Потурнак Галина Василівна, людина натхненна, наполеглива, цілеспрямована, яка безмежно любить дітей, свою роботу, перебуває у постійному творчому пошуку. Невичерпна енергія і оптимізм дають змогу керівнику вдало поєднувати консультативну, організаційну та педагогічну діяльність. ЇЇ професіоналізм, послідовна та наполеглива праця забезпечили повагу колег та батьків, любов дошкільнят.

Про дошкільний заклад «Пролісок» можна говорити ще дуже багато, бо кожен, хто тут працює, вносить свій вклад для його розвитку, створює атмосферу затишку і любові до дітей.

Це дім - де добре малюкам усім!

Кiлькiсть переглядiв: 392

Коментарi